Titel: Amstel, het verhaal van ons bier : 1870-heden / The history of De Amstel Brouwerij since 1870
Opdrachtgever: Heineken Nederland N.V.
Uitgeverij: Bas Lubberhuizen (Amsterdam)
Co-auteur: Peter de Brock (hoofdstuk 5)
Projectduur: september 2009 t/m augustus 2010 (archiefonderzoek, interviews, illustratieresearch en schrijfwerkzaamheden)
Publicatie: september 2010 (NL) / december 2010 (EN)
ISBN: 978-90-5937-256-6 (NL) / 978-90-5937-290-0 (EN)
Taal: Nederlands / Engels
Omvang: 248 pagina’s, circa 230 illustraties
Uitvoering en formaat: ingebonden, 26 x 19 cm (h x b)
Verkrijgbaarheid: bij boekhandel en uitgeverij
Uitverkoop: https://ramsj.nl/winkel/amstel-het-verhaal-van-ons-bier-2/
Voor de meeste mensen is bierdrinken een vrij eenvoudige aangelegenheid. Tot ze dit boek over de geschiedenis van het biermerk Amstel hebben gelezen. Want er komt wat kijken, zeg, bij bierbrouwen. En vooral bij bier verkopen. Dat is heel hard nadenken over de juiste toon – Tom Kreling (NRC Handelsblad)
Bedrijfshistoricus Peter Zwaal is erin geslaagd een boeiend en levendig beeld te schetsen van de rijke geschiedenis van Amstel – Han Hidalgo (De Volkskrant)
Een prachtig boek. Na het landelijke Lieshout heeft Peter Zwaal zich naar het mondaine Amsterdam begeven om de 140-jarige geschiedenis van Amstel op te tekenen. Dat betekent een boek met oud reclamemateriaal, foto’s en etiketten – BAV (vereniging van bierartikelenverzamelaars)
In vier hoofdstukken wordt de geschiedenis van de brouwerij chronologisch beschreven. De tekst geeft op een zakelijke en feitelijke manier de geschiedenis weer, vanuit bestuursperspectief beschreven. De vele illustraties uit heden en verleden ondersteunen het feitelijke verhaal. Door de prachtige vormgeving, gekleurde teksten, uitklappagina’s, vele foto’s en illustraties een aantrekkelijk boek, zeker voor Amstelbierliefhebbers – Felix Meijer (NBD Biblion)
http://www.missethoreca.nl/cafe/artikel/2012/4/amstel-van-adel-tot-volks-10175411 (interview met Misset Horeca)